tisdag 13 maj 2008

Flisan till veterinären



Nu är det vaccineringsdax. Tänk, är det inte ungarna så är det katten, säger matte.
Kattsnuva och pest vill jag inte ha, så det är ju bara att bege sig till veterinären.
Matte har varit och införskaffat maskpiller, så nu ska jag få mig en vårrenovering :(
.... tror inte att jag kommer att uppskatta varken det ena eller det andra...

.... Kl.20.42 och jag kan intyga att jag inte gav upp utan en fight. Två gånger försökte veterinären sätta sprutan i nacken, men icke, jag slingrade mig som en liten mask och hoppa ner på golvet. Palina fick ta tag i mig och två rivmärken senare, så gick det bra, HA!
Jag låg kvar på min matchvikt, 2,9 kg. Ja, inte är jag en stor katt inte!
"liten med naggande god"

1 kommentar:

Ingrid sa...

Men vilken lite huligan, liten men naggande god...

~Livet i byn