fredag 22 augusti 2008

Bär ner mig till sjön....
















Ja, man undrar ju hur de är funtade dessa hundar?? Jag, matte och lillhusse gick ner till badet en varm sommardag. Där åt vi picknick och "vissa" badade....Jag solade och njöt av värmen i sanden. Nova sysselsatte sig med att jaga bort mig från stranden, men hon lyckatdes inte något vidare med det, hon måste bli snabbare i svängarna då ;) Hon är ju inte den snabbaste bruden i stan, jag behöver bara flytta på mig några cm så springer hon förbi. Men jag förstår inte varför hon ska ha så högt tempo, vet hon inte att man ska slappa, sola och njuta när man är ledig??
Vi katter har INGA svårigheter med det....
Mmmmm skönt var det i alla fall, och jag fick åka korg hem, HA där fick du Nova!

1 kommentar:

Ingrid sa...

Svar: Jag vet inte hur jag ska göra när jag ska övervintra den. I stallet kan den inte stå för då käkar ju pållarna upp den. Kanske i källaren eller...

I dag låg det en monsterkatt utanför stallet. Har aldrig sett något liknande och jag vrålade "En paaaanter..." så att det hördes i hela byn ;0) Katten blev nog lika rädd som jag!! Vi har sett siluetten av den på kvällarna och trott det varit en räv.

Vad tror Flisan om monsterkatter?

~Livet i byn