tisdag 21 juli 2009

HD & AD röntgen

Förra veckan så var jag på röntgen. Jag var så glad och tyckte att kliniken var ett toppenställe, alla gullade och pratade så sött med mig.
Men sedan blev allt svart... jag fick ett stick i nacken (det kändes inte alls), men efter det så blev jag så trött, så trött.... Tungan ville liksom inte ligga kvar i munnen, såå trött var jag.
Matte berättade att hon fick assistera och hålla i mina fram- och bakben. De ska vara i en viss vinkel för att SKK ska kunna läsa av plåtarna ordenligt. Pyttsan!! Själv låg jag där med tungan utanför och blottade min mage och ja ... tuttarna också. Finns bildbevis på det (lär väl komma snart).
I vilket fall som helst, så fick vi resultaten i går. AD utan anmärkning, HD hö B och vä C. Det är väl så där tror jag, matte hade velat att de hade stått A el B, men nu är det som det är. Det kunde ju varit värre också...
Kram till er som ska upp på röntgenbordet framöver.... håll tungen i rätt mun!

5 kommentarer:

Kia sa...

Jamen hur lång tid får det ta för en läsare att fatta att det är hunden som skriver - inte matte!?!

Helena sa...

Här slapp hon "torteras" med med. och rtg. =) =) Saknar lilla yrvädret. Hoppas ni har det bra på landet.

Ingrid sa...

Ja det hade kunnat vara värre. En liten hund brukar ju sälla få problem med en C-led. Skutta och hoppa på nu framöver!!

~Livet i byn

Ingrid sa...

Ja wrapsen är verkligen snygga och sköna på också.

~Livet i byn

Anne-Lie sa...

Vad bra att du skrev hur det är, jag ska ju strax göra samma sak säger Mamman.
Men jag ska nog se till att inte visa för mycket av behagen...

Hälsningar från Ida i Hudiksvall