måndag 3 mars 2014

Gran Fondo 2014

Förra året köpte jag en racehybrid med 26 växlar. Tänkte jag skulle böra cykla lite mer ute än bara på spinningpassen på ett gym. Det blir inte så mycket cykel eftersom jag alltid har min hjärtevän Nova med mig, men jag fick till några pass i höstas.
 
Apollo
I söndags körde jag vasaloppet på Balance. Det började kl. 08.00 och slutade när första man el kvinna är i mål, dvs kl. 12.14 ca, så det blev ett lopp på dryga 4 timmar.
Vi har ju paus mellan varje timme, då är det blåbärssoppa och banan som gäller.
Stämningen var sjukt kul och jag hade sådan tur att få en super glad tjej brevid mig, Rebecka.
 
Nu har min chef anmält mig på Gran Fondo i  maj. Den startar på Friends Arena i Solna så det är ju nära och bra.
Lite läskigt är det allt. Jag är ju inte van att cykla i klungor och inte med andra pendlarsvetton heller. I spinningsalen har vi space och behöver inte krocka i varandra...haha.
Ja ja någongång ska det var den första - så nu kör vi!!

Inga kommentarer: