torsdag 21 augusti 2014

Ensam i stugan...

Flisen 12 år
Förra veckan åkte stor- och lillmatte hem på tisdag em och lämnade mig själv här i stugan till fredag em.
Hon pratade till mig som ett barn på 7 år, ni vet...
F L I S A N, nu ska matte åke H E M och du får stanna kvar här och njuta ett para dagar till. V I kommer ut igen på F R E D A G. Ludde kommer att ge dig mat och vatten och du kan gå in och ut genom köksfönstret som du brukar.   
Ja ja jag hajar, hon är orolig för att jag ska ragga upp en granne och sitta på deras altan och väsnas! Det har jag gjort MÅNGA gånger och det gör jag bara om jag känner mig ensam och lämnad - i ren protest alltså!
Men nu, när matte var så T Y D L I G och duktig att förklara allting för mig så uppförde jag mig exemplariskt samtliga dagar... om jag får säga det själv!
 
Ok, jag skrek lite på Ludde, han var så långsam med att öppna mjukmatspåsen!!
 
Kram från Flisen-grisen-ping-pong-kulan

1 kommentar:

Ingrid sa...

Härliga katter, jag har ju fått avnjuta syrrans katts sällskap i sommar. Han är så trevlig hennes Chilli.

Ingrid