måndag 21 september 2015

Min rara

.... följeslagare.
 
Hon är morgontrött och kvällstrött men där emellan är det fullt ös. Snart ska vi gå till jobbet och det är något som Nova älskar. Tänk att hon har 12 kollegor, vissa leker med bollar, andra gosar och några struntar fullkomligt i henne. Ja det är ju ömsesidigt... haha
Hon har ju lärt sig vilka som hon kan putta upp dörren och gå in till. 
Tänk vad mycket hon ger oss alla, alltid glad, alltid tid för bus och har alltid tid  när man ropar. Hon är ju världens bästa Nannydog till både barn och valpar. Jag har en kollega med en Kungspudel, ja han är ju inte så liten längre, 6 mån och 16 kg, men de har så kul med varandra, inte så långa stunder men lite lagom så där. Jag måste ju ha koll på Novas ben, och hon har inte mått dåligt alls av dessa lekar, tvärt om.
Däremot så blir det tufft när hon varit på landet och hoppar upp och ner från altanen. I morse hade hon ont i sina framben igen, det är väl artrosen som spökar. Jag får lite ont i hjärtat när jag ser det för jag vet att hon inte visar smärta i onödan. Hon får ju Glukosamin 2ggr om dagen sedan 6 månader tillbaka och vi bytte foder till seniorfoder som hade fler vitaminer, protein och lite lägre fetthalt så att hon håller sin vikt och inte blir tyngre vilket försvårar hennes ledproblem.
Hon är ju bara 7 år så jag hoppas ju på många år till.
 
Min rara knubbis!

Inga kommentarer: