onsdag 10 oktober 2012

En tjejhelg...

På fredag åker jag och min gymnasiekompis till stugan.
Vi ska vårda våra finska gener, dvs dricka öl, äta korv och bada bastu.
Som sagt så gick vi gymnasiet ihop, sedan har vi jobbat, åkt på charter, varit fulla, åkt skidor, tränat, köat till konserter, rest ihop, så det kommer att behövas en dygn bara med henne så att vi kan dra igenom alla minnen lite fort.

På lördag kommer några till och jag har bokat lunch på Åtellet!
Ussa lärde jag känna när jag var 17 år och jobbade på Hamngatan i en klädesbutik. Hon var inne och köpte kläder till en kadettbal. Sedan dess har vi hållt kontakten och det är jag så glad för. Av henne fick jag smaka min första Mango, oxtunga och Sushi...
Min kära kusinfru, vi har känt varandra sedan 1993, firat jular och nyårsaftnar, åkt skidor, båt och varit på solsemester - mycket skoj vill jag lova.
Helena min fikakompis sedan 1999, klassmamma som jag, fixade alla möjliga utflykter och resor med  våra döttrar.

Åtellet med världens godaste räksallad!

3 kommentarer:

Helena sa...

Håller redan hårt i hatten ;)

Ingrid sa...

Ni kommer säkert få det toppentrevligt!!

Visst är det fint att ha spegeln lite lägre ner och på sidan. Man får tänka på att sätta något på andra sidanb bara som två tavlor eller liknande för att fördela det hela lite mer. Tänka utanför boxen alltså :0)

~Ingrid

Mille sa...

Det var verkligen snyggt!