tisdag 1 oktober 2013

Hälsohöst...

Jag brukar inte hålla på med dieter. Gjorde det en gång i början på 2000-talet tillsammans med mina arbetskollegor, vet egenligen inte varför?
Personalchefen hade tagit kontakt med friskis och svettis samt viktväktarna och vi var ett helt gäng som räknade poäng då. Jag stod väl ut i fyra dagar...
Jag är inte överviktig, har väl vägt mellan 65-70 de senast 10 åren. Men däremot så måste jag uppdatera mig på vad som är hälsosamt att äta. Jag är en slarver, äter vad som finns framme och gärna för mycket sött och salt, vilket inte alls är bra.
Så nu ska jag hänga på Pia hon har gått med i en kost- och träningsrådsklubb. Fick lite riktlinjer på mailen så den här veckan blir det alltså inget bröd, pasta, godis, bär och mejeriprodukter.
Man ska även träna 20 minuter varje dag. Men jag fick inte några rörelser så jag kör mitt gamla vanliga, 5 repetetioner med följande moment.
Situps
Armhävningar
Benböj
Rygglyft
Burpees
Undrar om jag står ut i fyra dagar?!

Inga kommentarer: