onsdag 2 juli 2008

Funderar...


..... min matte är så duktig. Varje dag går hon igenom min päls, och letar efter fästingar. Hon drar och sliter så halva pälsen ryker i nacken på mig, men jag tycker bara att det är skööönt! Jag hör hur hon muttrar... "jävla parasiter, tror de ska gotta sig i pälsen...."
Nova däremot, henne får man knappt peta på! Det mutas med godis och grisöron, och till slut så ger hundrackarn med sig.
Om jag minns rätt så var jag också lite trotsig i den åldern, men som sagt, matte ger sig inte, så det är bara att gilla läget och ligga kvar tills hon är klar, och hoppas på att hon lämnar lite päls kvar runt öronen. Jag skulle ju inte se riktigt klok ut, utan mina pälsiga öron! ! !


1 kommentar:

Ingrid sa...

Helt rätt där Flisan, de där hundungarna kan vara rätt så besvärliga.

~Livet i byn