torsdag 3 juli 2008

Regnställ inför resan till Keb


Igår hämtade Patrik upp mig vid Odenplan, vi skulle åka till Igor Sport på Götgatan. Kan ni tänka er hur lång tid det tog? Jo, 1,timme och 40 minuter! Det är 5,2 km enligt Eniro och det ska ta 0,06 h... Ha! Det var det dummasta jag läst på länge!
Visst vi har nära till allt i den här stan, men just nu är det hysteriskt i trafiken i Stockholm. Pga vägbyggen så är södertunneln avstängd, likaså centralbron, vilket betyder att norrmalm och södermalm mer eller mindre är avstängda från varandra - det blir ju inte bättre i och med busstrejken heller?!
Tjugo minuter i sju, rusar vi in på Igor. Vi fick tag på regnställen. Palina fick ett ljusblått, Patrik ett limegrönt och jag ett rött (jag vill inte ha rött, men nu blev det så). 200 kr kostade dessa= super billigt - jag restid var ju inte inräknat.




2 kommentarer:

Ingrid sa...

Ja regnställ kan ju vara en bra investering om man nu ska ge sig ut på strapatser som ni ska...

~Livet i byn

Ingrid sa...

Men nog är det ju så, känner så väl igen det där med skomakaren ;0)

~Livet i byn