onsdag 30 juli 2008

Semester

Vi, Pontus och jag åker till finland på måndag, Palina jobbar så hon kommer med kvällsbåten på onsdag. Vi hoppas på vackert och varmt väder, för då ska vi bada, windsurfa, åka båt, grilla, basta, promenera och fika - ja det är ju det som är semester. Husen är fulla med kusiner, så även om det regnar så får vi tiden att gå, då blir det Yatzy och kortspel.
Vi äter saunamakkara, Lihapirakka, uusi perona ja silli och mycket mycket mer :)
Efter den veckan, så blir det att åka hem och tvätta, packa för nya äventyr - nämligen Kebnekajse....
Nu står ryggorna med allehanda, torrfoder, mjukost på tub, termosar, vindställ, regnställ, och t-skirts som andas - mycket viktigt att kläderna andas.
Jag sitter och väntar på att alla ska komma hem, tåget går fr centralen 18.15 och vi kommer att vara framme i Kiruna kl. 10.18, så det blir till att sova på tåget :)
Jag återkommer med bilder från både Finland och Keb när resan är avslutad, just nu är jag så nervös så jag hinner inte ladda upp några bilder...

Inga kommentarer: