söndag 29 augusti 2010

En söndag till häst...






Jag har ju tidigare skrivit att jag är rädd för hästar. Det är så himla synd för jag skulle ju så gärna vilja börja rida igen.Min kusin har häst och min sommarsyster har flera, så chansen finns ju. Nu ska jag försöka att ta tag i detta och lära mig på nytt igen.
Söndag, ut med kusin, jack russel, staffe, dotter till Märsta. Där fanns flera travhästar, islands hästar och andra hästar??
Junior är en pensionerad galoppör och han ägs av min kusin. Han är cool, snäll och helmysig faktiskt. Hundarna springer runt hans ben och han bryr sig inte det minsta. Här kommer lite bilder fr dagens utflykt och jag hoppas att det blir fler...
Jo, jag glömde ju det bästa nästan.
Det står två travare där, två ston på sex och nio år. Helt underbara. De kelar, jo det är sant!
När man går in i hagen (ja jag gjorde faktiskt det) så kommer de fram. Den ena kom fram till mig, lade sin huvud runt min hals och mulen i min nacke, jag klappade och klappade och så stod vi i flera minuter. Den andra lägger rumpan mot mig och vill att jag ska massera den... fiser lilte, men det gjorde ingenting - de var helt underbara. Jag börjar hoppas och tro att min hästfobi kan räddas??

1 kommentar:

Yvonne sa...

Det verkar som du hade en härlig dag med hästarna! Fast jag tycker nog de är lite stora. Har väl ingen direkt fobi, men jag har aldrig varit hästtjej..