söndag 1 augusti 2010

Storforsen

Det finns inga ord som räcker till för vad jag känner för den här platsen. Storforsen är bestående, den är mäktig den dånar. Den far fram med kraft och drar med sig allt i sin iver.
Forsen bör man respektera, inte vara övermodig eller framfusig. Du bör omfamna den med respekt.
Den här forsen fick jag se första gången när jag var fem-sex år gammal och den har inte förändrats sen dess. Den är som pulsen i kroppen, rasar på våren och är lite lugnare under semestertider... ler...
Vissa förstår mig precis andra kanske känner avundsjuka eller rädsla. Så får det bli, för mig står den för kärleken...

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Klart det står för kärleken :0)

Vad har Ni gjort i Sundsvall? Rackelkäppar ;0)

~Livet i byn

Kia sa...

Jag har också ett ställe. Dock utan barndomsminnen. Fint att ha ett ställe. Man blir en del i det stora.

Ingrid sa...

Här är det ljust fram till midnatt ungefär. Då skymmer det liiiite.

~Livet i byn