fredag 20 augusti 2010

Nu börjar hösten...

Sonens börjar andra året på gymnasiet.
Ska köpa en bussremsa till honom idag för jag var lite sen att beställa terminskortet. Det får han nog på tisdag nästa vecka, till det fjuttiga priset av 1220 kr, men så räcker det till den 24 december också...
I veckan så var vi på Subways och åt lunch, mellanlandade på Mixit och då köpte en en superfin gråstickad tröja, en rosa t-shirt med pinupmotiv och en annan svart t-hirt samt ett par svarta chinos. Han har smak den killen.
Dottern jobbar, hon har fått förlängning på restaurangen som hon jobbat extra på. Så nu har hon tider till mitten av oktober. Jag är så glad för hennes skull.
Hon tog ju studenten i juni och bestämde sig för att ta ett sabbatsår, och då vill det sig att man har jobb för annars blir det tradigt om man bara ska gå och dra benen efter sig när alla andra jobbar eller pluggar.

Guuu vad mina barn har blivit stora. Vart tog tiden vägen? Alla fredagsmys i soffan när det var små är som bortblåsta? Alla aktiviteter som man skjutsade till, matsäcken i ryggan, mellanmålen som var viktiga och framför allt högläsning på kvällarna.
Nu vill jag ha en bebis som jag kan gulla och skämma bort igen. Livet som pensionär vill jag inte starta ännu!! Men jag är ju 43 år så det är ju lite "gammalt" för ett litet knyte.... eller....

1 kommentar:

Yvonne L sa...

Pensionär blir man väl inte vid 43 heller! Jag är 45 och inte känner då jag mig som någon pensio!:D Du får väl skämma bort dig själv istället! ;0)