tisdag 11 mars 2008

Cykeln har kommit fram igen

Ja, det har ju regnat så fb så det har ju inte gått att cykla. Har fuskat och tagit bilen ett par dagar, så nu har jag ångest för det.
Tur att man varken röker eller dricker, då kan man unna sig att betala vägtullar istället.......(eller inte).
Det var i alla fall skönt att cykla, morgonglada pippisar, morgontrötta mattar och hussar med sin pigga hundar :) Knopp på syrener, blåsippor!! JA, jag såg två stycken!
Sakta med säkert släpper fru Frost greppet.

Köpte frallor på lunchen, för i kväll är det fika hos oss.
Jag och en annan klassmamma (+ våra döttrar)träffas fortfarande även om våra barn inte går kvar i klassen. De är stora flickor nu och går på gymnasium, där behövs inga klassmammor, även om vi nog skulle hoppa på det tåget också.

Vi ska dricka flera liter tea (för det gör hon alltid),äta goa mackor.
Hon opererade bort en knöl i bröstet i nov,(då trodde jag att mitt hjärta skulle stanna). Men det gick bra och hon mår bra, vilket är A och O enligt läkaren.
KS ligger ju så nära där jag bor, så vi kan ju träffas ofta och fika. 1-2ggr i månaden blir det, och det har vi gjort sedan våra barn började 3:an, vilket är en MASSA år sedan :D

1 kommentar:

Ingrid sa...

Ehhh, nu får det räcka!! Syrenknoppar och pippifåglar som sjunger...men hallå kom upp och trampa lite djupsnö NU!!! Avundsjuk på våren, inte ett dugg. Nu ljuger jag, vill ha vår NU!!!

Sedan får du väl ta en runda i spaavdelningen också ;0) efter du trampat runt i djupsnön.

~Livet i byn