fredag 14 mars 2008

"Nannydogs"



Ja, nu har vi bestämt oss, det blir en liten "Staff".
Vi har gjort studiebesök hos en hel del kennlar i Stockholm, Uppsala, Gävle, Märsta med omnejd.
Där fick vi träffa en massa Staffar, mer eller mindre överlyckliga varelser som alla ville visa sin kärlek, som bara en Staff kan göra.
Stenhårda kroppar, långa "breda" tungor, slickar gladeligen hela ansiktet med glasögon och allt, mungipor upp till öronen och pliriga ögon.
Ja, man smälter ju!

Alla uppfödare har varit helt underbara, vi har fått massor av information om utseende och karaktär samt hur de ser på rasen i och med massmedias skriverier om kamphundar. De säljer inte valpar till vem som helst och det är jag så glad för... känner mig "lite" speciell för att jag faktiskt fick köpa en :)
Jag lovar att jag ska uppföra mig ordentligt med min hund och se till att jobba för att rasen inte får dåligt rykte.

Inga kommentarer: