tisdag 29 september 2009

Millenium

Nu har man sett Men som hatar kvinnor och Flickan som lekte med elden, båda filmerna var jätte bra, även om man har läst boken.
Jag brukar inte bli så förtjust i filmen efter jag läst boken nämligen, men i dessa fall så var jag nästan hysteriskt nyfiken.
Den 27 nov har Luftslottet som sprängdes premiär, jag ska nog hänga på låset då... är det någon som hänger på?
Vi behöver fler Role Models som Lisbeth Salander....
"Life is a bitch and then you die"
........ men annars är allt bra ;-)

4 kommentarer:

Yvonne L sa...

Än har jag bara sett Män som hatar kvinnor, fast den har jag sett två gånger. Först på bio och sen köpte jag ju dvd:n. Nu väntar jag på att min syster ska hojta till att hon har tid att gå och se del två!! Jag hoppas det innebär snart!

mille sa...

Ja, gör det. Du kommer inte att ångra dig.

Liljas Corner sa...

Jag gillar inte heller True Blood-serien. Det är visst skillnad på vampyrer och vampyrer ;)

Jag har varken läst eller sett Milennium-böckerna/filmerna, men har förstått att de är riktigt bra. Måste nog få tag i DVD:n av den första och sen se den andra på bio :)

Liljas Corner sa...

Hundkläderna som jag visat på bloggen är faktiskt köpta i en lite byhåla här i Österbotten. Det finns säkert bra webbshoppar här och där på nätet :)