onsdag 2 september 2009

Var är tratten.....

Nova fick ett sår vid örat för dryga veckan sedan och jag trodde att hon skulle kunne låta bli att klia på det, men icke!
Nu har hon kliat upp det 3 ggr, så nu blir det nackpuff tills det läker.
Blev så glad när jag så att det finns dessa istället för de traditionella plasttrattarna. Mycket skönt att sova på, tycker Nova.

"Funderar på att ta med mig denna när vi ska flyga långt nästa gång"
Den har ju karborrband så den sitter finfint på skallen :)
(foto på det kommer senare)

4 kommentarer:

Ewa sa...

Ha ha ja det skulle jag vilja se! Men vad bra att det har kommit en mordernisering av tratten. Den var inte att leka med..

mille sa...

Nej, den var ju inte det. Då kunde de varken äta el dricka...eller springa med tennisbollar :)

Yvonne L sa...

Mycket fiffigare med en sån där jämfört med tratt! Det ser ju bekvämt ut också!
För ett antal år sedan när Higgins fått en skinnflik bortbränd från insidan av ena örat var tratt en möjlig utväg ifall han kliat sig. Men jag sa åt honom direkt att "kliar du dig i örat måste du gå runt med den här tratten på huvudet och se ut som ett fån". Han kliade sig inte. Samma sak nu för några veckor sen när han hade två stygn i nacken som han inte fick klia på. Där hade dock tratt inte funkat, men en strumpa på foten hade gjort jobbet. Då sa jag åt honom att "kliar du dig på stygnen tvingar jag på dig en strumpa på tassen och då kommer alla tikar att gapskratta åt dig". Han kliade sig inte då heller! :D

mille sa...

Mmm det är skillnad på Staff och Cocker, det hör jag det.
Nova tycker det är helt ok att se fånig ut. Hon går gladeligen omkring med simringen både på jobbet och hemma.... nej hon fattar inte att hennes image är borta nu....ha....ha