fredag 13 november 2009

Lydnadskurs med Nova

På Söndag ska vi till Irene Westerholm "Hundläroverket" på lydnadskurs Nova och jag. Det ska bli spännande. Nova löper men det är ok ändå enl Irene.
Vi skulle först gå i oktober men då trodde jag att Nova skulle löpa, så vi flyttade till november... och vad händer då, jo hon börjar löpa första veckan i november istället... knashund!
Får hoppas att hon inte har kola i öronen och att hon faktiskt lyssnar på mig.
Uppdatering per den 15 nov:
Det blev massage för hela slanten, Nova mös i 190.
Samtliga i gruppen bestod av kamphundsraser och deras hussar och mattar. Ursöta och mysiga varelser i olika kiloklasser.
De flesta har ju väldigt svårt för att inte vara översvallande älskvärda, så de fick vi nonchalera totalt, men det är svårt kan jag säga.
Nova är ju inte så, så hon fick mycket klapp och kel så länge hon höll tassarna på marken.

4 kommentarer:

Helena sa...

Jag håller tummarna att det går bra =)

Ewa sa...

Det blir nog jättekul!ha en bra helg! Kram!

Linnea sa...

Lycka till!

Att hon löper ger ju bara lite extra utmaning;)

Yvonne L sa...

Visst är det märkligt hur hundar ibland drabbas av akut dövhet!
Hoppas allt gick bra trots löpning! Typiskt då att hon skulle komma igång med det precis till kursstarten.