tisdag 24 november 2009

När jag blir stor ska jag rädda regnskogen!


Det har jag fått höra många gånger av min dotter, och jag hoppas att hon faktiskt får göra ett bidrag till miljön. Hon läser ju Nv-programmet, vilket är en bra bas att spinna vidare på.
Miljötänkande förändrar livet i Amazonas, i Amazonas regnskogar försöker Brasiliens regering övertyga bybor att de ska vårda och värna skogen, en förutsättning för att koldioxidutsläppen ska minska. De har blivit skogen väktare istället för fiender.

1 kommentar:

Kris sa...

Oij vilken uppgift hon tagit till "sin"!
Jag hör till de mänskor som tycker att det är hemskt att raka av skogen, men tycker att det är hopplöst att göra ngt.... tyvärr :/
E första gng på din blogg och skall fortsätta att läsa neråt.
Välkommen och hälsa på hos mig!
Kristina