tisdag 8 februari 2011

En hederlig Nokia...

Jag köpte ju en Htc i somras.
Jag tog kort och satte in på fejan, pratade, kollade mailen mm, men när jag skulle sms'a så gick det bara inte. Du orkar inte lära dig helt enkelt, sade de som vet.
Men om man alltid har en hund i ena handen så gäller det att kunna hantera nallen med en hand vilket var totalt omöjligt. Antingen har jag en minimal hand och korta fingrar eller så var det oviljan att lära mig, vet inte? Men hittills har jag aldrig sett ngn som hanterar sin HTC, Samsung, Iphone med en hand, så jag tror att det är svårt för de flesta.
Htc fick landa i sonen ficka och det blev han glad för...
Jag tog tillbaka min gamla Sony, som botade om sig 4 ggr per dygn och bara jävlades. Den stod jag ut med i ytterligare 4 ½ månad.
Men nu har jag faktiskt en ny nalle, en kombi, dvs både tought och med vanliga knappar weeeiiii vad glad jag är över den. Passar mig perfekt!!
Kommer nog aldrig glömma när min väninna skulle köpa en nya nalle.
Killen frågar, ringer du med din mobil?
Hon tittade på honom och svarar, jaaa vad skulle jag annars göra?
Killen säger, njaa de finns ju de som läser, bloggar, sms'ar, fotar och läser mailen mest.
Hon svarar, nej jag ringer... bara. Jag har en dator på jobbet och hemma det räcker, resten av tiden ska jag vika åt träning och social utveckling...haha!
Om han hade frågat mig skulle jag svarat, sms'ar... Ja, jag sms'ar, mms'ar och fotograferar väldigt mycket och ofta. Så nu har jag ÄNTLIGEN en engreppsvänligt mobil som går att hantera med EN hand. Smaken är som baken - delad. Tur att mobiltillverkarna förstått det.

Inga kommentarer: