tisdag 7 juni 2011

Insynsskydd...

Rådfrågade min kollegas fru som är trädgårds intresserad. Vad jag skulle plantera i stugan för minimera insynen på baksidan.
Vi var inne på syrener, de passar ju bra in i en fritidstomtmiljö. Men så kom min kollega på att deras Jordärtskockor vore ju perfekta för ändamålet. Så i morgon ska jag få några plantor. Fina är de allt och de växer tätt och blir 2,5 m höga. Det bästa av allt är ju att de är supergoda till hösten, knölarna alltså.
Tänk, jag bor i stan mest hela tiden, där ser alla allt. Hur man är klädd, vilka arbetstider man har, vem som hälsar på hos vem osv. Så när jag är i stugan vill jag vara solo och kunna gå naken utan att någon märker det.
Jag ska fota gläntan så att ni får en bild på hur jag kan överdriva saker och ting :)

2 kommentarer:

Yvonne L sa...

Där blir det med andra ord två flugor i en smäll!

Helena sa...

Jag lovar att "häcken" kommer att komma upp år efter år. Björn kom hem med en planta och nu får jag inte stopp på dom =) (på gott och ont)