torsdag 16 juni 2011

Lite från igår...





Aktivitet med jobbet.
Jag hade bokat bowlingbanor och drinkskola plus middag på Grill. Bowlingen gick riktigt bra, jag slutade som silvermedaljör av 11 personer, samtliga killar. De såg inte mig som något större hot så när de såg poängen skena iväg, jaa fullkomligt skeena iväg! Så blev det fart på dem ska ni veta. Frustration och adrenalin pumpade hårt och gjorde att de hamnade i rännan både en och två gånger...Kul som fan!
Vidare till drinkskola på Grill. En rar bartender visade oss två drinkar på Tequila, två på Whiskey och två på Champagne. Ja ni kan ju gissa vilka jag föredrog...Tur att vi bara behövde smaka på dem med sugrör, för Whiskeydrinkarna hade inga vilda hästar i världen fått i mig, urk!
Maten då?
Maten var underbar! Till förrätt, grillad grön sparris m tryffelbea. Grillad röding med vit sparris, forellrom och grön chili, avslutades med grillad ananas, maräng och kokosglass... Jag och Simon åt röding, medans de andra åt Träkolsgrillad oxrygg - ansiktena sken som solen på samtliga när de åt sitt kött.
Fantastisk servetris, duktiga kockar och underbar inredning = Grill!!
Inredningen är ju separat kapitel. Lokalen är indelad i rum, inredd med olika stilar från världens alla hörn. Vi satt i ett almogerum-kändes som att vi var hos mormor..mysigt!

2 kommentarer:

Carinale sa...

Restaurang Grill är icke att förakta, fantastiskt god mat.
Lite dyrt så ett typiskt ställe man ska passa på att gå till när man blir bjuden ;)

Ingrid sa...

Oh så fint, ni verkar ha haft en härlig kväll!!

Självklart så hälsar jag från dig. Vi pratade om dig i går när jag försökte hitta någon minnessak till dig på loppisen. Inte lätt, något speciellt du minns så där på en gång?

~Ingrid