fredag 4 januari 2013

Mentor ...


I onsdags blev det skridskor i Kungsan. Kallt, kul och ont i fötterna.
Vi gick på mc Donalds efteråt och sedan gick vi i Pk-huset och köpte armband och en klänning.
Nästa gång ska vi nog på Cosmonova om det inte är sol och isen ligger på Brunnsviken, för då blir det skridskor igen :)

Första mötet hade vi före jul. Det var lite nervöst men kul.
Jag tänker inte säga vad hon heter men det är ett sagolikt vackert namn.
En tjej på 13 år, modig är bara förnamnet.
På första mötet får man ett papper med några frågor som underlättar vårt samtal. Frågor om familjen, var man bor, intressen, drömmar, framtiden, varför man sökte till Mentorprogrammet och en fråga om det värsta samt det bästa man vet. Inga lätta frågor alls ...
Fröken modig svarade, tror jag, ärligt på alla frågor och det gjorde jag också.

Både hon och jag hade två gemensamma intressen, film och träning. Vår kontaktperson på Mentor Sverige har varit duktiga på sin research. Jag fick vänta ett tag men den som väntar på något gott ...
Ler i alla fall i min ensamhet vid datorn.
En ny bekantskap för mig. Jag kommer nog få lära mig ett och annat vilket jag ser fram emot. Förhoppningsvis får hon med sig något kul i bagaget från mig också. I onsdags fick hon lära sig vad "svampen" är. En mötesplats utanför Sturegallerian, bara en sån sak ...haha



Inga kommentarer: