lördag 19 januari 2013

Städ- och bakdag med dotter


Jag blev väckt av Nova som var hungrig, efter hennes frukost tog vi en promenad, det var friskt och skönt -17 grader. När jag kom hem väckte jag dottern och vi åt frukost tillsammans, mycket mysigt.
Sedan skurade vi badrummet, dammsök hela lägenheten, soffan, under sonens säng, host ... host ... host!! Torkade hyllor och köksluckor, laddade tvättmaskinen med sängkläder.

Sedan tog vi en promenad till Ulriksdal och hämtade ut mobilen som hon beställt, det var snygg måste jag säga, en Samsung galaxy S3. Något större än min men det går nog att hantera den.
Nova gick kylkramp i tassarna så det blev en promenad på 45 minuter bara, vi hoppas på mildare väder i morgon.
Efter det åkte vi och handlade till eftermiddagens bak.
Det blev en pinocchiotårta, kokostoppar med marängtopping, chokladfudge och hallongråttor, jummmmieeeee!!
Nu ska jag ta mig en kaffe och sedan blir det att skjutsa dottern till en 25 års fest.

En sådan här dag tillsammans är inte vanliga och jag njöt i stora drag. Tänkte på vilken go unge jag har och i morgon ska hon firas, 22 hela år. Ja det är inte förrän den 26 januari, men hon åker till Åre på onsdag så vi firar henne i morgon.

HURRAAAAAAAAAAAAA HURAAAAAAAAAAA HURRRRRAAAAAAAAAAAAA!

Inga kommentarer: