måndag 3 juni 2013

Nova är lite öm i kroppen idag...

Igår träffade vi Bosse bus och gick en mil i skogen.
Han väger ju 19 kg och är en riktigt krutpaket, så Nova hade lite svårt att hålla sig på tassarna.
Hon blev översprungen och nedsprungen x antal gånger så jag såg på henne att hon vädjade om hjälp. Jag försökte korrigera honom men det gick inte och sedan är han ju inte min så då blir det lite svårare.
 
På kvällen var hon helt slut så jag tog min löprunda själv.
I morse såg jag att hon var både stel och lite öm i kroppen, inte halt men nästan.
Jag förstår henne, det var en tuff promenad på alla sätt.
Det vore ju så mycket bättre om Nova sagt till på skarpen, då skulle han ju sluta, men nej hon går där och försöker värja sig bara och då blir det otydligt och mesigt.
 
Nästa gång så tar jag med mig Tant Ida med stort T, hon nyper till en gång och sedan är det klart. Alla kommer gå på led som små soldater...
 
Vi avslutade promenaden med en mjukglass i Fruängens centrum, underbart!
Gulliga Mia är som alltid lika glad, sprallig, omtänksam så himla kul att träffas. Ser fram emot kommande sommar med långa promenader på Håtö.
 
Pixi, tant Ida och Nova
 

1 kommentar:

Ingrid sa...

Vilka snygga hundar, våra busar inte längre men ibland gör Annie något race. Hon som egentligen inte får för sitt lilla hjärta.

~Ingrid