torsdag 30 maj 2013

PROB schampo och deo till hund och häst

Nu har jag fyllt på förrådet igen.
Jag gillar de här produkterna skarpt. Det är ett giftfritt tryggt alternativ som inte skadar dina djur.
Enligt produktinformationen står det inget om att preparatet är bra mot fästingar, knott, mygg etc,
Egentligen är DEON tillverkad för fräscha upp och dölja hunddoften, men det har visat sig att insekterna hatar doften och undviker djuret. Jag har använt den på Nova i fem år och har väl plockat 20 fästingar totalt under dessa år.
Förra året tog jag fem fästingar på Nova och det var i Finland ( jag hade glömt deon hemma). Deon droppar jag på hennes kropp lite här och där innan vi går ut. Det gör jag varannan dag ungefär beror på var vi är. Går vi bara i parken hemmavid så behövs det inte.
Schampot är toppen, Nova får vacker glansig päls och så doftar hon som en nytjärad båt. Jag badar henne efter varje löp och när hon börjar lukta "hund" vilket hon kan göra om hon badar mycket. Kusinen köpte en 3 liters dunk till hästen och Deo på 1 liter - ska bli intressant att höra hur det fungerar på Julle-bulle.

2 kommentarer:

Tina sa...

Låter prefekt!
Måste provas

Ingrid sa...

Jag kanske skulle prova rollern på hästarna? Vart köper man den?

SOlen finns i norr vet du ju...very welcome!!

~Ingrid