tisdag 23 november 2010

En vanlig dag...

Mobilen ringer, jag snozar 3ggr och stiger upp. Barnen är oftast uppe redan, de har ju inte flextid. Tv'n visar The Voice. Det luktar rostat bröd och på diskbänken står ett glas med c-vitamin och bubblar.
På golvet står katten Flisan och jamar för någon har stängt badrumsdörren och där inne har hon sitt vatten. Nova är glad för hon ska snart få mat.
Barnen och jag pratat om vad som händer under dagen och vilken tid samtliga kommer hem, vilka som ska äta hemma och om det kommer fler till middagen.
Jag och Nova tar en morgonpromenad och sedan åker vi till jobbet....
Hemma efter en åtta timmars arbetsdag. Patrik står oftast och fixar med maten när jag kommer hem vid 17.30. Dotter kommer hem vid 19.00 och sonen pratar skype och spelar spel på datorn. Mat och vilda diskussioner om ditt och datt, vi har högt i tag och alla får säga vad de vill. Ibland säger vi, sååå kan du ju inte säga! Jo det kan man, men tänkte man rätt?
Sedan drar vi iväg till Balance, cyklar el joggar i 25 min, går ner och drar i vikter och tränar m pilatesboll och stretchar, avslutar med bastu och apelsin.
Sonen väntar i receptionen, han har ju inget att tjattra med i bastun så han är lite snabbare. Dotter övningskör, det går super bra! Vi stannar till vid Statioil och köper glass, pepparkaks Sandwich, gott!
Hemma igen, lyssnar på musik - Septembers microfonkåt! Alla gillar den!
Nova har varit ute med husse, Flisan ligger i knät och jag kollar in facebook, kollar en snutt på ngn serie (tittar sällan el aldrig på tv). Läser bok, målar naglar, skurar toaletten men den här kvällen fick jag massage såå skönt...

Inga kommentarer: