fredag 12 november 2010

Jo faktiskt....


Idealisk skål för tillberedning, ångning och servering. Framför allt när man grillar så håller sig biffarna varma tills alla är klara och kan äta tillsammans!!
I går var jag & dotter på TW-party. Detta av två anledningar, jag vill ha en servofix (som de tydligen heter)och jag vill ha gott fikabröd, annars åker jag inte. Hos Helena L-S får man gott fika.
Dotter blev en erfarenhet rikare och jag fick min bunke... Det var nästan lite nostalgi över det hela. Det var nog 15 år sedan jag var på TW-party, jag fick tom erkänna att jag slängt en del burkar. Nu satt jag där med min dotter och hela historien upprepar sig igen. Hon var där för första gången och det firade vi alla!!

Det isolerande locket är designat så att ånga och kondens på insidan av locket droppar ner längs sidorna och inte direkt på maten. Skålen används till att laga färdigt och ånga maten. Skålen har en isolerande effekt så att den även kan användas vid servering.
Använd den till: Ångning av fisk, Avrinning av yoghurt, tillaga risgrynsgröt, förvara pasta och ris så att det håller sig varmt & fräscht lite längre.
Dimensioner: D: 23 cm, H: 13,5 cm

2 kommentarer:

Tina sa...

Men åh, har du en så'n!
Och nu ser de ut så där ja... min mamma har en som är ljusbeige i innerdel och lock och så orange brun - lite konstigt och obestämbart på utsidan - evighetsbunke och skitsmart.
Jag vill också gå på Tupperwareparty!

Yvonne L sa...

Det är inte ofta man hör om tw-partyn längre! Gott fikabröd är den enda anledningen att gå på såna. ;0)