torsdag 9 december 2010

Körkort!!


I går fick dottern sitt efterlängtade körkort, STORT GRATTIS GUMMAN!!
Jag stod och väntade på henne vid körskolan, och en gladare unge har jag inte sett p länge. Jag skjutsade henne till Nockeby där hennes (fått av farfar) bil stod och väntade. En liten vit Audi 80 årsmodell 1990.
Hon for i väg för att hämta lillebror efter skolan och de kom väl hem vid 19-tiden någongång... Sedan var det middag och efter det träning med småtjejerna som hon är tränare för. Hon var så glad när hon skulle iväg för hon behövde ju inte passa någon buss, och inte frysa vid busshållplatsen heller.
När hon kom hem drack vi Champagne, grannen kom upp också så det blev en massa prat om Österrike också.
Dottern somnade säkert med ett STORT leende på läpparna. Tänk nu är det klart, nu kan hon resa på måndag till Österrike med gott samvete...

1 kommentar:

Yvonne sa...

Så bra, då har ni skjuts överallt nu då! ;0)
Kommer ihåg hur lycklig jag blev när jag klarade körkortet, så även om det är 27 år sen vet jag precis hur er dotter kände sig!