måndag 13 december 2010

Vår Lucia flyger till Österrike...

Vi hade en mysig dag tillsammans. Först åt vi frukost, vägde väskan och den vägde så mycket som 28 kg. Tur att hon beställt 10kg extra vikt. Skidor, pjäxor och hjälm fick ligga separat, tur att det var gratis i december, annars hade det gått på 30 Euro. Jo, vi hade ju tur med skidpaketet också, fick det för 4200 kr som ett paketpris, det hade kostat 7200 kr!! Helt otroligt snällt av chefen att ge oss så bra rabatt! Så nu hoppas jag på att pjäxorna sitter skönt och att hon får användning för dem...
Tyvärr hann hennes körkort inte komma fram i tid. När vi kom hem fr Arlanda så låg avin på golvet, skit-piss-och gröna ärtor!! Jag ska försöka få dem att skicka körkortet till posten i Götzens istället.. håll tummarna för att det går bra.
Mini-julis hann vi med också. Jag fick ett underbart vackert silver armband.
-Nu har du ett likadant som jag, mamma. Då sprutade tårarna för andra gången den morgonen. Första gången var när jag tog ut skidorna från hennes rum...Tredje gången på parkering med mormor...suck!
Dottern fick resepengar en mellanskalsjacka och headset för att kunna prata med oss på Skype. Hon hade köpt snygga kalsonger med Hajenfilmmotivet på och en snyggo t-skirt till lillebror, pappan likadant, snyggt som tusan! Lillebror köpte en berlock fr Thomas Szabo med ett "L", för lillebror. Den hängdes på direkt!

Till Arlanda körde hon minsann, och bra gick det.
Först körde vi till terminal 5, för vi trodde vi skulle vara där. Ut med väskor och läsa på skyltar, nej nej fel terminal, ingen flight till Wien här!
Ringer pappa Patrik, hämta oss igen vi ska till tvåan!! Tur att han inte hunnit komma så långt. In med väskor och familj igen, köra runt-runt och sedan kom vi fam till tvåan. Ja där såg vi flighten! Skööönt...
Checka in, tydligen kan man mellanlanda i Berlin också, men det skulle inte dotter. Nej hon ska mellanlanda i Wien. Den historien kommer senare....
Allt klart, nu lunch. Super god räksallad åt vi, sonen och Patrik åt hamburgertallrik, den såg också god ut. Kassörska frågade sonen, vill du ha allt på? Han trodde hon menade ketchup, senap, sallad och lök. Ja, sade han. och fick bacon, ost och stekt ägg.. så det blev en ganska mastig hamburgare för honom...haha!
Kramkalas vid gaten, det tjöt om mitt lilla troll, så de scannade av henne ordentligt. Jag hade varnat henne för alla armbanden hon hade på sig, men nej då de skulle sitta där..Då blir det lite ljut också...ha..ha.
Ropade högt HEJ DÅÅÅ när hon klev in bakom glasväggen, MITT ÄLSKADE LILLA TROLL!!

Inga kommentarer: