onsdag 21 december 2011

Han mindes min mor?

Idag var jag förbi mamma och hjälpte henne med nya mobilen.

Hon berättade att hon varit och tankat bilen på Volvo. Där stod en kille och laddade sin Taxi. Mamma frågade om det kommit fler stationer som det pratats så mycket om. Han svarade henne och sedan frågade han:
-Har du bott i Fruängen?
-Ja men det var länge sedan(16 år).
-Då kommer jag ihåg dig. Du hade två barn också, en flicka och pojke. Jag körde dem till deras pappa i Högdalen vissa helger.
-Va nästan skriker mamma, med armarna fulla med gåshud. Moster säger myrtissar..haha. Ja ja nog om det.
Hur kan du komma ihåg mig, frågar mamma.
Din dialekt och ditt sätt att prata. Du hade ungefär samma frisyr och ja den rösten glömmer man inte.
Jag var väldigt ung då och jag kommer ihåg dina förmaningar både till mig och barnen...
Helt galet att en kille kan komma ihåg detta efter sååå många år?! Det rör sig om dryga 30 år!?!
Kul att han vågade fråga i alla fall, de fick en pratstund och sedan åkte det åt var sitt håll igen...

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Tänk hur det kan vara, lite kul att han ändå vågade säga något till henne.

Jag har varken handlat eller lagat någon mat. Skäms på mig men i kväll kanske eller i morgon. Ja ja det blir nog jul ändå antar jag. Men hatar att vara i sista minuten.

~Ingrid

Mille sa...

Knäck med turkiskt peppar var super gott :)

Carinale sa...

Underbart!
Men visst är det så - vissa människor fastnar på näthinnan och man minns dem när man stöter på dem igen.
Du vet man kan känna igen gamla lärare å så :)

Ha en förträfflig god jul
Julekram
/Carina