onsdag 1 augusti 2012

Att slipa, såpa och olja utemöbler...

Fick gamla teakmöbler av svågern....
De såg inte så kul ut...
Men efter lite jobb så blev resultatet riktigt bra!
Som ni ser så har jag en stol kvar. Stolen brevid är klar och så fint ska allting bli när det är klart. Trodde aldrig resultatet skulle bli så bra med så pass dåliga möbler men jo då, visst gick det.
Jag slipade bort all gammal färg och sedan använde jag Grumme Såpa och skurade möblerna med skurborste, redan då såg man den fina ådringen i träet.
Sedan drog jag på ett lager med olja och jag tycker det blev finfint...

Eftersom vi inte har tak på uteplatsen så blir ju möblerna extra hårt påverkade av väder och vind. Egentligen skulle jag vilja ha vita men att måla dessa varje år det bär emot...

1 kommentar:

Ingrid sa...

Vad fint du fixat, tänk vad lite färg och sandpapper kan åstakomma. Jag är förundrad varje gång.

~Ingrid