söndag 26 augusti 2012

Naturprogram....

Kommer ihåg då jag satt som naglad framför tv'n och tittade på naturprogram. Då var det Arne Weise som var kommentatör. Han visste allt om precis alla djur!!
Senare i livet så hittade jag en själsfrände i detta, nämligen Bamse. En stor fin GoldenRetrieverhane. Han satt som jag, naglad i soffan framför tv'n till just detta program.
Han vred på huvudet, lyssnade, fnös och lärde sig massor, precis som jag.

Jag älskar djur och natur, och i mitt nästa liv ska jag följa mina drömmar, nämligen studera till marinbiolog och jobba i nationalparken på Yellow Stones. Japp!!



Santorini 2009

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Klart du ska blir marinbiolog, det är aldrig för sent. Vi är ju ungdomar eller hur? Eller nästan...

Jag vill blir veterinär, men å andra sidan skulle jag aldrig kunna avliva ett djur så det föll sig rätt snabbt. Vårt hem skulle svämma över av oönskade djur som fick nytt liv hos mig :0)

~Ingrid

Kia sa...

Varför nästa liv? Varför inte nu?
Om du vet vad du vill, menar jag.