onsdag 29 augusti 2012

Mamma o jag

Bisa 2012

Jo så här ser vi ut minsann!
Dottern tog kortet i finland i somras. Du ska ju alltid apa dig, brukar mamma säga. Det gjorde jag även nu!
Hon kommer hem lördag kväll, då har hon haft semester i 3 månader, om man nu kan säga semester när man är pensionär. Jo i hennes fall kan man det. Hon hjälper sin väninna inom hemtjänsten som vårdare 15 dagar i månaden så visst har hon fått en välbehövd semester.

15 dagar i månaden sover hon alltså hos sin väninna och hjälper henne med allt. Väninnan är rullstolsbunden sedan ett par år och hennes familj hjälper henne i hemmet. Alla har ett schema som de följer, likaså min mamma.
Snart 73 år så kan jag säga att jag kommer att vara överlycklig om jag är så pigg och fräsch som hon. Hon är stark som få, påhittig, envis som synden, högljudd, lite lomhörd?? - Nej det sa jag väl inte. Cyklar, simmar, promenerar, målar, fäller träd, hugger ved, älskar korsord, stickar, tittar aldrig på tv föredrar radio, älskar att baka matbröd, gillar inte att laga mat, kör alldeles för fort, envisar med att hon har skostl 41 när hon egentligen har 42, har inget gäddhäng, från maj tom sept har hon linne och shorts annars blir det för varmt, badar inte bastu, sms'ar mest av alla, en stolt finlandsvenska som älskar sina barn och barnbarn samt de små fyrfotingarna Flisan, Nova och Zeb.

2 kommentarer:

Gudmor sa...

Åhh det var så jag fick tårar i ögonen när jag läste "mamma&jag".
E är så lik min mamma men min älskade att bada bastu...saknar henne sååå..
kram gudmor

Ingrid sa...

Snygaste tjejerna!!

~Ingrid