onsdag 22 augusti 2012

En blivande tandläkare...

Dottern har kommit in på tandläkarhögskolan i Stockholm, vilket hon är överlycklig för. Vi också så klart!!
Härligt med drömmar som slår in...
I förrgår ringde hon och berättade att hon skulle flytta till Bergshamra, till en studentlägenhet. Hon ska dela den med en tjej som läser till tandsköterska, så det blir ju finfint.
Lite sorg i hjärtat  har jag allt, min äldste flyttar och blir stor. Samtidigt är jag stolt, stolt över att hon vågar och vill och kan själv!!
Som någon sade till mig när hon åkte till Ö-rike och jobbade.
Du har gjort ett bra jobb. Hon vågar och tror på sig själv. Stämmer ju bra...
Hon behöver ingen grupp runt omkring för att ta steget. Hon lär av sina egna misstag och samlar på sig en massa livserfarenheter som hon annars inte skulle göra om hon hade safepack med sig överallt.

Kram mitt lilla hjärta och lycka till!!

4 kommentarer:

Carinale sa...

Härligt en dotter att vara stolt över. Å vad jag önskar att jag själv eller mina barn hade vågat sig iväg på lite mer äventyr, men så e de, vi är alla olika.

Önskar också att jag hade ett jobb att se fram emot att återgå till - suck...

Petra sa...

Stort grattis till P!
Bergshamra är inte så långt bort :).

Mille sa...

Jag gör som fin mamma, går ner i källaren och gråter en skvätt. Inte visar jag henne att jag är ledsen inte... Kram

Petra sa...

Precis! Det är bra att man kan ta till källaren. :)