fredag 24 augusti 2012

Tom och jag ...

Det är en sommar någon gång på 70-talet, kanske 1972? Pv'n ni ser är mina föräldrars.
Med Tommen har vi haft mycket skoj, eller det började med skratt och slutade oftast med gråt. Men kul hade vi, så kan man säga...
Kommer ihåg när han satte brorsan och mig i mormors mjölkkärra och sprang som en galning över gården, över stock och sten till vi ramlade ur. Jag kommer i håg att jag tittade på cykelhjulens ekrar och tänkte att "-vad du än gör så ta inte tag i däcken för då ryker fingrarna"...

Ja på landet är det lugnt och fridfullt tills man  hittar på hyss...haha

1 kommentar:

Ingrid sa...

Vilka coolingar :0)

Det är inte lätt det där när barnen blir stora. Men det är en hel del glädje också. Dock gillar jag inte när de reser och flänger runt. De borde hålla sig hemmavid ;0)

~Ingrid