måndag 10 december 2012

Nobelfesten vs Musikhjälpen Julen 2012

För mig är det inget svårt val men visst hoppar jag mellan kanalerna lite.
Just nu diskuteras det om prispengarna ska gå till gruppen i framtiden istället för till personer?
Historiskt har ju prispengarna gått till en person.
Jag förstår inte riktigt problemet med att låta x antal personer som varit med på ett projekt dela på åtta miljoner. Det är väl självklart.

I vilket fall så får jag en klump i magen när dessa två HELT OLIKA PROGRAM sänds i tv samtidigt. Det ena ber om pengar så att barn i Afrika kan få hjälp till att få rent vatten. Just nu har de drygt 200 000 kronor. Det andra delar ut 8 miljoner till 7 personer....
Men visst är jag tacksam för att de kommit fram till medicin mot malaria, hur stamceller agerar i våra kroppar, hur hjärncellerna kommunicerar med kroppen. De räddar ju liv med sin forskning absolut!

Men klumpen finns där ändå....

Musikhjälpen 2012

1 kommentar:

Ingrid sa...

Ja det är inte lätt det där, inte alls på något sätt. Tror inte det finns något enkelt svar hellre!

Saffransfudge är farligt gott och så himla enkelt att göra. Kondenserad mjölk är verkligen toppen.

~Ingrid