måndag 16 september 2013

En ny vecka...


Varberg, sommaren 2013

Måndag och höstens första regn.
Det känns ganska skönt, nu när det är lite svalare. Vi har haft väldigt varmt och behagligt, men på nätterna är det fuktigt och varmt vilket gör det svårt att sova. Jag sover som bäst i 18 grader. Dottern älskar värme så hon väntar på att elementen ska sätta igång.
Just nu tittar hon på film med en kompis, både är förkylda och dottern har dragit på sig urinvägsinfektion också. Så det blev direkt till cityakuten efter kyrkovalet i går.

Socialdemokraterna vann och SD ökade, hua jag blir mörkrädd.
Sverige är ju ganska upprörda över att Norge ska ändra för utlänningar som arbetar där. Får de igenom förslaget så får utlänningar som arbetar i Norge ingen rätt till socialförsäkring, dvs har inte rätt att sjukskriva sig, och har ingen rätt att gå till vårdcentralen heller, kan inte räkna med pension mm.
Då blir vi upprörda minsann - men när vi gör detsamma här med våra utlänningar, ja då är det ingen som reagerar. Mycket konstigt?

I vilket fall så har jag lämnat in min tenta, dryckeskunskap 1 om kvalitet. Nu vill jag bara gå och lägga mig, jag har sprängande huvudvärk och har ätit alldeles för mycket godis, finsk lakrtis, mums men ändå inte....

Gnatt!


Inga kommentarer: