tisdag 10 september 2013

Flisan här...



Har jag berättat att jag älskar sol?
Matte tjatar om att vi ska njuta av värmen. Snart blir det kallt och vintern tar tag i oss och mörkret kryper inpå.
 
Vadå, jag lever här och nu.
Varför deppa över november och december?
Människor av ju wc och jag har min kattlåda.
Nova får bannemig gå ut, hon är ju hund!
 
Jag gillar mitt liv. Men jag blir lätt irriterad när de inte gör som jag säger, min familj alltså.
 Jag vill bli klappad lagom mycket och lagom länge.
Jag vill ha mjukmat när jag säger till.
Jag vill ligga i soffan, men inte på filten.
Jag kommer in när det passar mig, säger matte. Men jag kommer faktiskt när hon lockar, för det mesta i alla fall...
Jag vill vara i vår stuga , men inte ensam, nej då blir jag sällskapsjuk och söker upp grannarna och vill gosa. Det gillas inte av hundägare, men de kan väl ha koll på hunden då? Ska den få springa hej vilt över byn och skälla, nej nej det tycker inte jag.
 
Jag älskar lillhusses rum, det är min borg. Jag bestämmer hur vi sover och ibland är han lite tjurig över att han fått en sådan liten plats att sova på. Det förstår jag inte, han får ju hela täcket och ena hörnan på sängen! Jag väger ju sisådär 160 kg och behöver space!
 
Peace and Love!
 
 

Inga kommentarer: