onsdag 18 juni 2008

Valpkurs del 3


Regnet öser ner, och det blir till att ta med paraply, regnkläder och gummistövlar.
Men vi hade tur, när vi kom fram till Sundbyberg så sprack det upp, och solen kom fram.
Vi fick visa att vi gjort vår hemläxa med inkallning, sitt, ligg och ögonkontaktsövningar.
Idag skulle vi ha koppelträning.
1. När valpen drar så stannar vi, vänder håll och lockar på dem.
2. När valpen ska hälsa ska de stå på fyra ben, om de hoppar och lever om, så backar den person som ska hälsa och man börjar om.
3. Lära valpen att gå på höger sida, och följa mitt högra ben när jag går.
Det var svårt, man fick fullkomligt proppa i dem godis, och jag vet inte om något gick in i lilla skallen.
I dag gick det sådär - Patrik och Pontus var med, så jag tror att det var svårt för Nova att koncentrera sig.



1 kommentar:

Ingrid sa...

Det är ett elände det där med fingeravtryck. Såg på Rent Hus, programmet alltså och jag tror dom använde nåt med ättika i.

~Livet i byn