fredag 27 augusti 2010

En annan del av verkligheten...

Jag har sett den här serien två gånger och senast nu i veckan.
Serien handlar om fem män från en liten ö i Stilla havet som åker till England för att studera landets kultur. Med stor humor och förvåning upplever de alla konstigheterna i vår verklighet.

De fem öborna kommer från en by som på 1960-talet bestämde sig för att behålla det traditionella sättet att leva på, istället för att följa den västerländska livsstilen. Seriens tre delar följer öbornas möte med det västerländska livet och skildrar alla de konstigheter som sker i vår verklighet.

Klicka på den här länken så kan du gå in på svt play och se samtliga avsnitt. Du kommer inte att ångra dig...
Folken från tanna
Visst ångrade du dig inte?
Kram

2 kommentarer:

Ewa sa...

Ja det ska vi titta på i helgen! Tror jag såg något av det när det gick 2008 och minns att jag gillade det! Ha en bra helg!
Kram/Ewa

Yvonne sa...

Visst är det bra! Jag har sett det tidigare jag också, och det var så himla bra!