måndag 15 september 2014

Utpumpad...

Jag och mina barn hade inte varit här om inte min mamma bestämt sig för att flytta till Sverige och bilda familj med min pappa. Det känns helt självklart att man ska kunna bo och leva var man vill, träffa och gifta sig med vem man vill, men nej, inte för alla.
Tänk om Sverige hamnar i en kris, där människor tvingas flytta och försöka skapa sig ett liv i ett annat land, var skulle vi ta vägen?
Kommer de nordiska länderna ta emot oss, måste vi söka oss till Europa, Asien eller Afrika?
Hur känns det att vara rotlös, att lämna sig familj, att inte ha hem och hus, att få lämna allt som är min trygghet... Hur känns det?

Såg att SD fått minst röster i Stockholm och Gotland, det är jag stolt över. Resten av landet borde skämmes... åtminstone några av dem. Jag har många vänner i detta avlånga land och jag törs nog säga att ingen av dem lagt sin röst på SD, så var gömmer de sig?
Dax för politiker att ta medborgarnas frustrationen på allvar, vad är det som gör att de vill att SD ska ta hand om våra barn, äldre och handikappade?

Vill ni verkligen det här?
 

Inga kommentarer: