onsdag 9 november 2011

800 kr fattigare...


....Men något lugnare är jag nog.

Vi var hos veterinären på lunchen. Nova har haltat till och från i några veckor vilket kulminerade i går kväll.
Det var bättre på höstlovet för då var hon hemma och tog det lugnt med sonen. Men när hon är med mig på jobbet så blir det ganska långa promenader och mycket lek.
Tur att Roslagstulls veterinärklinik hade en tid med oss redan idag.
Nu ska Nova äta antiinflammatoriskt i 14 dagar och så HOPPAS vi på att det går över efter det, annars blir det röntgen och en massa annat, usch...

Nova är lite knasig också, hon visar inte att hon har ont.
Hon står på bordet med huvudet intryckt i min bröskorg medens veterinären böjer, klämmer, trycker och drar, ganska regält dessutom, men nix inte en min. Då är det ju inte lätt att ställa en diagnos utan vidare undersökning.
Min tidigare hund hade vrålat högt och tydligt...

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Alfons har aldrig hellre visat smärta, någonsin. Det är lite läskigt. Milton och Honung gråter för ingenting. Annie, Xarah och Aladdin är lite mellantåliga. Men Alfons är som stålhunden him self.

Krama om Nova, hoppas det bara är en sträckning. Sådan händer ju då och då.

~Ingrid

Mille sa...

Ja jag hoppas också på det. Usch vill inte att hon ska gå igenom en ledbandsoperation med allt vad det innebär.