torsdag 3 november 2011

Ett glas rött....


Gouguenheim Bonarda (nr 6191) Rött vin, Fruktigt & Smakrikt
Ursprung Argentina, Cuyo, Mendoza, Uco Valley Årgång 2009
Alkoholhalt 13,5 % sockerhalt mindre än 5,0 gram/liter
Serveras vid ca 18°C till rätter av lamm- eller nötkött.
Mycket fruktig smak med inslag av fat, mörka bär, viol, örter, vanilj och salmiak.

Har hela skåpet fyllt med röda viner, men kunde ju inte låta bli att falla för den här. Kul att ge bort om inte annat.
Viol och salmiak, det kan ju inte bli godare....

3 kommentarer:

Ingrid sa...

De små skålarna passar bra till värmeljus. Inköpta på Cervera i två pack för 99 kr.

Kan inget om vin alls, det är ju en hel vetenskap. Du får lära mig ;0)

~Ingrid

Mille sa...

Jag har inte tagit ett glas sedan Rosén jag köpte i Luleå.
Men när jag läser och hör om viner så kan jag inte låta bli att sätta det på Bloggen, för då kommer jag i alla fall ihåg det OM jag skulle behöva köpa en flarra.
Men som sagt, de flaskor som står där får gå åt först... när vete sjutton :)
Vin är kul - men det är nog bra om man gillart också, haha :)

Kia sa...

Vad gott!!!!!!!
Hojta till om du behöve hjälp ;)