måndag 11 juni 2012

Dyrt med veterinärer...


Det är alltid svårt att fotaografera Nova hon vänder och vrider, blundar och suckar. Sedan hörde jag på radion att hundar kan vara blyga inför kameran precis som människor... jaha då förstår jag.

Här har vi i alla fall vårt träsktroll. Hon sitter i solen och myser...

Efter två veterinärbesök så är jag numera 9.000 kr fattigare, så nu hoppas jag på att hennes mun kommer att vara i ett exemplariskt skick i 25 år!
1. En sticka utdragen, lugnande och antibiotika i 10 dagar = 2700 kr
2. Återbesök, en tand utdragen, en av de små i underkäken, narkos, röntgen, lugnande och munskölj. 6.000 kr
3. Återbesök för att se om allt ser ok ut, igen? Vet egentligen inte varför men så är det i alla fall.
Vi har i alla fall blivit väl emottagna på Mälarhöjdens veterinärpraktik, så det är skönt. Hedvig är duktig och noggrann så jag är tacksam för det. Och smakar det så kostar det, det har vi ju lärt oss...
Det är fasligt dyrt med veterinärer så se till att ni har en försäkring på er hund och katt.
Jag ser fram emot att få skicka in alla kvitton för nu är börsen tom!

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Ja ush det är grymt dyrt!! Men man vill ju de små älsklingarnas bästa.

Det går utmärkt att komma den 5-8 juli :0) Just let me know!

~Ingrid

Carinale sa...

Hej hej!
Ja veterinären är obehagligt dyrt.
Våran gammelvovva behöver allt tätare besök, hon har svårt att gå och blir tröttare och tröttare för varje dag som går.
Det skär verkligen i våra hjärtan att se vår glada pigga vovva mest ligga och sova :(