måndag 18 juni 2012

Vaccinera din hund

I morse var vi tidigt upp igen.
Att köra genom stan en måndag morgon är ingen hit, så även idag. Vi skulle vara på Mälarhöjdens veterinärpraktik kl. 08.00. Hedvig skulle kontrollera så att Novas tandkött hade läkt ihop fint, och det hade det...wohooooo!! Gratis var det också!! Men eftersom jag tog vaccinationpåfyllning, parvo och valpsjuka, så landade vi på 440 kr i alla fall, som hittat.
Det var tur att jag fick med mig dottern så hon körde hem bilen och Nova till Solna efteråt och jag kunde ta bussen in till stan för att jobba.
Guld värt!
Annars hade jag setat i 2 timmars kö genom stan igen...

Vi ska ju vara valpvakt till en 10 veckors den 10-11 juli så vill det sig att Nova är fullt frisk så att hon inte smittar lilla Bosse.
Sedan ska vi till Finland den 12 juli och då blir det avmaskning för Nova - stor renovering! :)

Nova vid lilla badet Håtö juni 2012


1 kommentar:

Carinale sa...

Jodå, det kostar att ha hund - fast de e värt varenda krona :)