torsdag 21 juni 2012

Varmen är här och nu är det midsommar...

Här ligger lilla bullen och sover efter lunchen, det är en varm dag i maj 2008.
Jag kommer ihåg att Nova blev som ett bowlingklot när hon åt, magen blev helt rund och sedan blev hon så trött så trött och var tvungen att sova middag... Gullegrisen :)

I morgon är det midsommar!
Smhi har lovat att det inte ska regna och det är jag glad för.
Sonen skulle fira med vänner i Stockholm, men nu lutar det åt att han kommer ut i alla fall.
Dottern jobbar men kommer ut efter det.
Sedan blir det kusin med fru, samt några goa vänner, dvs luuuuuuuuuugnt.
Förra året fick jag min beskärda del av firande ungdomar, inte mina egna då, så det räcker för 10 år framåt, så jag ser fram emot en lugn midsommar med hundpromenad, sitta på bryggan och doppa fötterna i viken, tårta, sill och gubbröra - ÄLSKAR gubbröra!
På kvällen blir det dans på logen, det gillas också. Då far jag runt med gubbarna på Ladvägen :)

1 kommentar:

Ingrid sa...

OMG så liten hon var, ser ju ut som en råtta :0) Dock en söt sådan...lilla söta gumman!!

Trevlig midsommar, jag målar och tapetserar i köket. Snart är fuleken ett minne blott :0)

~Ingrid