tisdag 26 juni 2012

Vissa åker till Barcelona idag...

- Vad är väl en bal på slottet?
- Fullkomligt underbart!

En annan hankar sig fram i ett regnigt Stockholm och försöker vara glad ändå. Midsommaraftonen var ju solig så det får man ju vara tacksam för....hmmmm.

Försöker trolla med mina semesterdagar och det verkar som att inget av mina planer går i lås.
Förr så tänkte man i första hand på barnen, planerade och bokade i god tid. Så att allt var klart och vi kunde koppla av tillsammans. Men i år vete 17??
Det är så mycket jag vill, Norrland (mitt sommarhem), Finland (mina rötter) och stugan. Men sambon har ju också planer så det blir till att trolla.
Vi ska till Finland, Sundsvall, samt eventuellt till Halmstad....
Sambon vill upp till Vasa också när vi ändå är i Åbo, men då sade jag nej. Efter 12 timmar på båten så vill jag bara njuta av ledigheten på mammas brygga. Vi hinner inte mer än komma fram förrän vi ska sätta oss i bilen igen för att åka 30 mil... Eller så åker vi upp sover en natt och drar ner till Åbo igen, vi får väl se.
Jag kan ju alltid klona mig.......
Det löser sig, brukar jag tänka, så jag hoppas att det gör det även i år.

Vet inte om jag är extra slut i huvudet pga av att ha jobbat i fyra veckor i ett renoveringsprojekt, eller så är det bara så att jag behöver S E M E S T E R!!

Kram på er och semestra inte hjäl er nu, det kan vara nog så jobbigt. Njut av ledighet, god mat, mysiga vänner, promenader i vårt vackra land och gemenskapen ni har med familjen.




2 kommentarer:

Ingrid sa...

Norrland finns kvar när du har tid någon annan gång. Semester ska vara avkopplande eller rättare sagt man ska göra det som känns rätt för stunden.

Du behöver semester!

~Ingrid

Ingrid sa...

Ja det där med vacker var väl inte helt sant.

Men jag blir faktiskt hänidgare och händigare :0) Nu mer är maken rädd att lämna mig ensamen hemma eftersom det finns både spik, färg och penslar att tillgå mohahaha!!!

~Ingrid