onsdag 13 juni 2012

Orangerier och växthus...

http://www.vaxthuskonsulten.se/vintertradgardar.html

Underbara hus vill jag lova. I bifogade länk finns underbara hus, blir ju kär :)

Kom in på detta när jag läste min sommarsysters blogg.
De bor långt upp i norr där fruktträden inte står så täta och framför allt så tar det väldigt lång tid för dem att få frukt.
Jag tyckte då att de skulle "kasta ihop" ett orangeri. Där kan de sitta och njuta redan i april, se träden blommar och säkert också bära frukt i augusti. Det vore något!

Inte så långt från där jag bor finns ju Ulriksdals Organgeri. Den är fylld med bystar, sten, citrusträd, pelargoner, sten och sten, sååå vacker!


Orangeriet i Ulriksdal




2 kommentarer:

Ingrid sa...

Ja tack säger jag till ett orangeri.

~Ingrid

Carinale sa...

Åhh vill ha vill ha vill ha.
Mycket jag vill ha.

Om jag någon gång får möjligheten ska jag göra om hela tomten och skafa mig ett stort härligt växthus.
Jösses så mysigt :)